Saturday 4 August 2012

Berkatilah hidupku =.=


Assalamualaikum warahmatullah ... 

semakin hari semakin berlalu hari dalam Ramadhan.. sedih rasa hati ini .. bimbang mungkin inilah Ramadhan yang terakhir buat diri yang kerdil lagi lemah ini .. Cukupkah amalan yang dilakukan selama ini? 


Masa berlalu dengan pantas .. Hari yang berlalu tidak mungkin akan kembali lagi .. Hari hari yang akan ditempuhi lebih baik atau sebaliknya .. 


Imanku tidaklah sekuat para mujahidah yang berada di luar sana .. Imanku sangat rapuh seperti dedaun kering yang gugur dikala senja hari .. Mampukah aku mengekalkan imanku akhlakku semuanya yang terbaik dalam diriku sehingga akhir nafasku.. Semuanya aku terpaksa tempuhinya jua ..


Walaupun aku tidaklah sebaik insan insan wanita solehah yang lain .. aku akan mencuba menjadi terbaik seperti mereka .. Setiap sujud dalam solatku sentiasa mendoakan supaya aku menjadi insan solehah yang diredhai oleh Allah kelak .. Sentiasa aku berdoa supaya aku tidak tersesat dari landasan imanku dan agamaku .. 


Kau yang Maha Pengasih Kau yang Maha Penyayang padaMu semua bergantung ..


"hitam putih dihatiku jalan takdir hidupku.. segala apa yang terjadi Engkaulah saksinya"


lagu blog syuk ni sedkit sebanyak banyak menyebabkan syuk berfikir sendiri.. kadang-kadang kita tak sedar sesebuah lagu tu mampu mengubah diri kita sebenarnya ..

Akhir kalam salam mahabbah semoga semuanya berada dalam naugan Allah dan diberkati oleh Allah insyaallah .. 

tulusy kata pena teragung syuk




No comments:

Post a Comment